شاید در ابتدا با شنیدن نام کشور اسپانیا به یاد تیم ملی فوتبال اسپانیا بیفتیم و سطح کیفی بالای آن را تحسین نماییم.

هر چند علاوه بر سطح کیفی بالای فوتبال در این کشور وجود دیگر امکانات و مزایا باعث شود افراد به فکر مهاجرت به اسپانیا بیفتند.

از این رو میتوان گفت امروزه اسپانیا یکی از مقاصد اصلی افراد جهت مهاجرت به حوزه شنگن و اتحادیه اروپا می باشد.

پس در این مقاله سعی شده است به بررسی انواع روش های مهاجرت اسپانیا پرداخته و از جنبه های گوناگون آن را بررسی نماییم.

مهاجرت به اسپانیا - مهاجرت به اسپانیا

تجربه زندگی در اسپانیا

اسپانیا یکی از کشور های حوزه ی شنگن و با سابقه تاریخی و فرهنگی غنی می باشد.

وجود یک سرزمین پهناور بالغ بر 500 هزار متر مربعی همراه با جمعیتی بیش از 45 میلیون نفر این کشور به یک کشور با تراکم متوسط تبدیل نموده است.

به دلیل فرهنگ و تاریخ غنی و همچنین طبیعت زیبای آن هر ساله توریست های بیشماری را به مکان های توریستی اسپانیا روانه می نماید.

وجود آب و هوای مدیترانه ای همراه با مردمی خونگرم و صمیمی این کشور را به یکی از مقاصد مهم برای مهاجرانی که نیاز به یک زندگی سرشار از سادی و خوشحالی دارند تبدیل نموده است.

دریافت تابعیت اسپانیا - مهاجرت به اسپانیا

همچنین می توان تسهیلات این کشور برای جذب افراد به منظور مهاجرت شامل کاهش زمان های مورد نیاز برای اقدام به کسب اقامت دائم، روش های مختلف برای اقمت و همچنین هزینه پایین زندگی در این کشور را از دیگر ویژگی های آن برای زندگی دائمی دانست.

همچنین به دلیل معتبر بودن پاسپورت این کشور همراه با سفر در اتحادیه اروپا بدون نیاز به مجوز این کشور را را بسیار مطلوب نموده است.

از این رو افراد ترجیح می دهند با پرداخت هزینه کم و بدون نیاز به صرف زمان نیاز نسبت به دیگر کشور ها اقدام به مهاجرت به اسپانیا نمایند.

روش های مهاجرت به اسپانیا

همانطور که گفته شد کشور اسپانیا روش های گوناگونی را بر جذب افراد به کشور خود پیشنهاد می نماید.

این موارد شامل مهاجرت به اسپانیا از طریق کار در اسپانیا، تحصیل در اسپانیا، سرمایه گذاری، تمکن مالی، ازدواج و فرزند آوری و دیگر موارد از این دست می نماید که در ادامه به بررسی مهم ترین روش ها پرداخته می شود.

مهاجرت کاری

مهاجرت کاری یکی از اصلی ترین روش های مهاجرت به اسپانیا می باشد.

هرچند برای انجام این کار باید کارفرما ابتدا قانون جذب افراد محلی را رعایت نموده و آن کار را به مدت سه ماه آگهی نماید و در صورت عدم وجود فرد مناسب اقدام به جذب افراد از خارج از اسپانیا نماید.

از این رو با توجه به دلیل گفته شده و همچنین نرخ بیکاری بالا نسبت به دیگر کشور های اروپایی یافتن کار و ترغیب کارفرما برای جذب افراد بسته به رزومه و سابقه داشته و امری دشوار می باشد.

با دریافت ویزای موقت کاری ابتدا به مدت یک سال به صورت موقت ویزا صادر می شود.

در صورت رضایت کارفرما ویزا به مدت 5 سال تمدید شده که فردس از آن می تواند برای اقامت دائم و در نهایت اخذ شهروندی اسپانیا اقدام نماید.

در یافت اقامت اسپانیا - مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی علی الخصوص دانشگاه های اسپانیا در بعضی موارد به صورت موقت و در بعضی موارد به صورت دائم می باشد.

دلیل این امر این می باشد که مهاجرت تحصیلی بر روی زمان اخذ ویزا اثر گذار نمی باشد و به افراد فرصت داده می شود.

پس از اتمام تحصیل به مدت یک سال اقدام به یافتن کار در اسپانیا نمایند و در صورت یافتن آن فرآیند ویزای کاری که کی از انواع ویزای اسپانیا می باشد.

پروسه مربوط به آن برای اخذ اقامت دائم طی می شود.

از این رو بعضی افراد پس از مهاجرت به اسپانیا برای تحصیل این فرآیند را کامل نموده و شهروندی اسپانیا را دریافت می کنند حال آنکه در دیگر موارد افراد پس از اتمام تحصیل به کشور خود باز می گردند.

مهاجرت به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری

در این روش افراد می توانند از طریق سرمایه گذاری چه به صورت خرید ملک و یا دیگر روش های سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت به اسپانیا نمایند.

البته روش های مشابه مانند تمکن مالی و یا تاسیس شرکت نیز می توانند باعث همین فرآیند شده است.

ابتدا افراد با اثبات شرایط به دولت اسپانیا و سازمان مهاجرت قدام به دریاف ویزای موقت و سپس اقامت دائم نموده و در نهایت برای اخذ شهروندی در این کشور اقدام نمایند.

روش های گفته شده هر کدام دارای نکات و اطلاعات مربوط به خود می باشند که در مقالات بعدی به تفضیل به بررسی آن ها می پردازیم.

به اسپانیا از طریق سرمایه گذاری - مهاجرت به اسپانیا

مهاجرت از طریق ازدواج و فرزند آوری

در این روش افراد می توانند از طریق ازدواج با یک فرد اسپانیایی اقدام به کسب ویزا ابتدا به صورت موقت و پس از آن دائم نمایند.

این روش در اسپانیا بر خلاف دیگر کشور ها که نیاز به گذر زمان 10 ساله برای اقدام به شهروندی دارند را نداشته و می توان در بازه زمانی کوتاه تر و بر اساس شرایط اقدام به این امر نمود.

همچنین در روش دیگر افرادی که پدر یا مادری با تابعیت اسپانیایی دارند و یا پدر و مادر غیر اسپانیایی بوده ولی فرزند در اسپانیا متولد شده باشد.

اقدام به اخذ شهروندی برای فرزند نمایند.

انجام چنین اموری به دلیل پیچیدگی های قانونی نیاز به مشاوره و انجام توسط وکلای مجرب دارد.

از این رو شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و وکلای شرکت لیوسول تماس گرفته و از مشاوره ی آن ها به صورت رایگان بهره مند شوید.

پاسپورت اسپانیا

همانطور که گفته شد اسپانیا عضو اتحادیه اروپا می باشد و ویزای آن از نوع شنگن بوده و افراد می توانند بدون هیچ مشکلی در کشور های حوزه اروپا تردد نمایند.

همچنین غیر از این کشور های گفته شده پاسپورت این کشور بسیار معتبر بوده و با همراه داشتن آن می توان به 129 کشور جهان مسافرت نمود.

از این رو یکی از مهم ترین موارد در زمینه مهاجرت به اسپانیا دریافت پاسپورت معتبر آن پس از شهروندی این کشور می باشد که افراد را مجاز به سفر به اقصی نقاط جهان می نماید.

معتبر اسپانیا برای 129 کشور دنیا - مهاجرت به اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا شامل موارد مختلفی می باشد.

این موارد شامل هزینه مسکن، خوراک، حمل و نقل، بیمه و خدمات، پرداخت مالیات، هزینه های جانبی، هزینه تحصیل و مواردی از این دست می باشد.

که بسته به شهری که در آن زندگی می کنید و همچنین بزرگی و کوچک بودن آن شهر هزینه ها ممکن است متفاوت باشد.

از این رو به صورت مجزا در یک مقاله به محاسبه هزینه زندگی در اسپانیا پرداخته خواهد شد.

هر چند به منظور کسب اطلاعات دقیق بر اساس شرایط زندگی شما شرکت لیوسول می تواند این امر را برای شما میسر نموده و در زمینه محاسبه هزینه ها به شما یاری رساند.

از این رو برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به مشاوری و وکلای لیوسول تماس گرفته و از راهنمایی های آن ها در این زمینه بهره مند شوید.

مهاجرت به اسپانیا - مهاجرت به اسپانیا

1 پاسخ

تعقیب

  1. […] در حالت کلی می توان گفت که کار در اسپانیا یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا و دریافت شهروندی این کشور می باشد. برای این کار فرد […]

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید