معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه در زمینه ی دیپلماسی، میزبان بالغ بر چهل شرکت در حال فعالیت در صادرات خدمات فنی و مهندسی بود.

به گزارش ایسنا، در این نشست که با حضور مهدی صفری برگزار شد، مدیران عامل شرکت‌های مذکور مشکلات، چالش‌ها و موانع داخلی و خارجی فعالیت‌های خود را تشریح کردند.

امور خارجه - نشست مشترک معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و شرکت‌های دانش‌بنیان

صفری در این نشست با بیان نقطه‌نظرات و ارائه توصیه‌ها و پیشنهاد راهکارهای لازم بر این نکته تاکید کرد که وزارت امور خارجه پشتیبان و حامی فعالیت شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور بوده و در راستای افزایش صادرات کشور و کمک به ارزآوری و توسعه اقتصادی کشور از تمام ابزار، امکانات و ظرفیت‌های خود برای مساعدت به حل مشکلات و چالش‌های آنان استفاده خواهد کرد و در این زمینه به مدیران این شرکت‌ها اطمینان داد که همه نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز بیش از گذشته آماده همکاری و مساعدت در این عرصه هستند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در همین چارچوب از این شرکت‌ها دعوت کرد که با توجه به توانمندی و ظرفیت بالای آنها در این عرصه، برای گسترش فعالیت‌های خود به دیگر نقاط جهان نیز نگاه جدی داشته و برای توسعه بازارهای هدف برنامه‌ریزی کنند.

در این نشست نمایندگانی از انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی، سندیکای صادرکنندگان خدمات ساختمانی، وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات نیز حضور داشتند.

بنا بر اعلام وزارت صمت صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در سال گذشته توانستند با حضور در بیش از ۳۰ پروژه در خارج از کشور بیش از ۲ میلیارد دلار ارز عاید کشور کنند.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید