61963179 640x321 - درآمد در کشور هلند در سال 2023 چقدر است؟

درآمد در کشور هلند در سال 2023 چقدر است؟

درآمد در هلند | درآمد در کشور هلند در سال 2023 چقدر است؟ | امروزه همه به دنبال راه های مهاجرت و همچنین به دنبال ارزان ترین و دقیق ترین راه های مهاجرت هستند که بتوانند در کوتاه ترین مدت به خواسته خود برسند.

در لیوسول همراه شما موکلان با تجربه ایی هستند که میتوانند به بهترین شکل پاسخگوی شما باشند.

برای تماس با لیوسول می توانید از طریق شماره تلفن 22375020-021 تماس برقرار کنید و به ادامه مطلب بپردازید.

 

مشاوران سایت ریشه های زندگی حال خونتو خوب کن 3 - درآمد در کشور هلند در سال 2023 چقدر است؟

حداقل درآمد در هلند در سال ۲۰۲۳

در ژانویه ۲۰۲۳، نرخ بیکاری در هلند به ۳.۷ درصد رسیده است. همانطور که گفته شد، حداقل دستمزد ملی نیز از اول ژانویه ۲۰۲۳ افزایش یافته است و طبق جدول، میزان حداقل درآمد ناخالص در هلند براساس سن در سال ۲۰۲۳ به‌صورت زیر است.

سن درآمد ماهانه درآمد هفتگی درآمد روزانه
بالای ۲۱ ۱,۹۳۴.۴۰ یورو ۴۴۶.۴۰ یورو ۸۹.۲۸ یورو
۲۰ ۱,۵۴۷.۵۰ یورو ۳۵۷.۱۰ یورو ۷۱.۴۲ یورو
۱۸ ۹۶۷.۲۰ یورو ۲۲۳.۲۰ یورو ۴۴.۶۴ یورو
۱۶ ۶۶۷.۳۵ یورو ۱۵۴.۰۰ یورو ۳۰.۸۰ یورو

هلند چگونه کشوری است؟

کشور هلند (Netherlands)، کشوری واقع در شمال غربی اروپا است و به معنای “کشور پست” و همچنین “سرزمین چوب” می باشد. این کشور 34،040 کیلومتر مربع مساحت دارد. دولت هلند یک دموکراسی پارلمانی تحت سلطنت یک پادشاهی مشروطه است. شهر آمستردام، به عنوان پایتخت و شهر لاهه، به عنوان مقر دولت این کشور شناخته می شوند. هلند از شمال و غرب به دریای شمال، از شرق به آلمان و از جنوب به بلژیک محدود می باشد.

هلند یکی از کشورهای پیشرفته و ثروتمند با شرایط زندگی بسیار مطلوب است. سطح استانداردهای زندگی در هلند بسیار بالاست. کیفیت مسکن ،خدمات اجتماعی و بهداشتی از استانداردهای بالایی برخوردار است. هزینه زندگی در هلند متوسط است و کمتر از سایر کشورهای اروپای غربی است. اجاره مسکن در شهرهای بزرگ یکی از بخش‌های اصلی هزینه زندگی محسوب می‌شود. هلند در زمینه بیمه پوشش گسترده ای از افراد را فرا گرفته است. اکثر هلندی‌ها از پرداخت‌های دولتی مختلف در زمینه خدمات اجتماعی بهره می‌برند. در مورد تغذیه هم باید گفت که متنوع، کیفیت بالا و به نسبت ارزان است. میوه و سبزی در دسترس و انواع خوراکی‌های ارگانیک نیز وجود دارد. از مهم ترین نکات این است که  این کشور جای مطمئن و امنی برای زندگی به شمار می‌آید و جرم و خشونت در سطح پایینی قرار دارد.درآمد در هلند

وضعیت کار و مالیات در هلند چگونه است؟

کارفرمایان هلندی عمدتا با سازمان های جداگانه اما نزدیک همکاری می کنند: یکی کاتولیک روم و پروتستان و دیگری غیر اقلیت.

نیروی کار قبل از ادغام اتحادیه های سوسیالیست و کاتولیک روم به عنوان فدراسیون اتحادیه های کارگری هلند (Federatie Nederlandse Vakbeweging؛FNV) یک سازمان سه جانبه داشت. همچنین اتحادیه پروتستان ها، فدراسیون ملی اتحادیه های کارگری مسیحی (Christelijk Nationaal Vakverbond؛CNV) و چند سازمان مستقل کوچک که از عضویت عقب هستند، تشکل های کارفرمایی و اتحادیه های کارگری در شورای مشترک کار صنعتی که در سال 1945 برای چانه زنی جمعی تاسیس شده و در شورای اجتماعی و اقتصادی که عمدتاً برای مشاوره به دولت کار می کنند، حضور دارند.

دولت هلند برای تأمین مالی برنامه های گسترده رفاهی خود از مالیات مستقیم و غیرمستقیم استفاده می کند. در سال 1969 دولت شروع به اخذ مالیات بر ارزش افزوده کرد. علاوه بر مالیات بر درآمد شخصی فارغ التحصیل، مالیات بر املاک، مالیات وسایل نقلیه موتوری، مالیات غیر مستقیم برای برخی محصولات، مالیات انرژی و مالیات بر معاملات حقوقی نیز وجود دارد

کیفیت و نرخ امید به زندگی در هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی است که زندگی در آن از کیفیت بالایی برخوردار است. دولت هلند خدمات خوبی را به مردمان این کشور ارائه می‌دهداز نظر بهداشتی و درمانی، این کشور بالاترین استانداردها را دارد. بر اساس آمارهای انجام شده، نرخ امید به زندگی در کشور هلند برای آقایان ۸۰.۱ و برای خانم‌ها ۸۳.۳ سال است.

فرهنگ مهاجرپذیری در هلند

مردم هلند از فرهنگ بالایی برخوردار هستند. از آنجایی که نرخ رشد جمعیت در این کشور مانند سایر کشورهای اروپایی پایین است. هر سال این کشور نیروی کار مورد نیازش را از سایر کشورها و مهاجران تامین می‌کند. مردم هلند رفتار مناسبی با مهاجران دارند و همین یکی از علت‌های اصلی استقبال مهاجران از این کشور است.درآمد در هلند

بازار کار و نرخ بیکاری در هلند

همان طور که گفتیم، هلند یکی از اقتصادهای قدرتمند دنیا را دارد. اقتصاد این کشور عمدتا بر پایه صنعت آن می‌چرخد و تقریبا با ثبات است. سیاست سرمایه‌گذاری این کشور به گونه‌ای بوده که توانسته نظر بسیاری از سرمایه گذاران خارجی را به خود جلب کند. از این رو شرکت‌های بین المللی زیادی در این کشور فعالیت دارند. به همین دلیل پیدا کردن شغل در آن کار دشواری نیست. اگر کمی پشت کار داشته باشید می‌توانید شغل مناسبی را در این کشور برای خود پیدا کنید. بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته در سال ۲۰۲۲، نرخ بیکاری در این کشور ۳.۸۰ درصد است که این در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی واقعا پایین است.

مزایا و معایب زندگی در هلند

زندگی در کشور هلند دارای مزایا و معایبی است که دانستن آن بسیار برای افرا مهاجر مهم است. از جمله:

مزایا

زندگی در کشور هلند مزایای زیادی دارد. برای مثال، این کشور به لحاظ رفاهی در سطح بالایی قرار دارد. از این رو شهروندان آن از خدمات رفاهی و درمانی خوبی برخوردار هستند. برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند، امکان تحصیل در دانشگاه‌های خوب و معتبر این کشور فراهم است. لازم به ذکر است که کشور هلند در سطح بالایی به لحاظ آموزشی قرار دارد. نکته مثبت دیگر در رابطه با این کشور، نرخ پایین بیکاری در آن است. از این رو افراد با کمی پشتکار می‌توانند شغل مناسبی برای خود پیدا کنند. از دیگر مزایای زندگی در کشور هلند آب و هوای معتدل و خوب این کشور است. نکته خوب دیگر این است که دولت در تامین هزینه فرزندان زیر ۱۸ سال در این کشور بسیار کمک می‌کند.

معایب

زندگی در کشور هلند معایبی نیز دارد. یکی از مهم‌ترین معایب زندگی در کشور هلند این است که هزینه زندگی و تحصیل در این کشور بالا می‌باشد. در مقایسه با ایران، هزینه‌های زندگی در هلند ۹۲.۳۹ درصد گرانتر است. یکی دیگر از مشکلات زندگی در کشور هلند این است که پیدا کردن مسکن در این کشور دشوار می‌باشد. قیمت مسکن در هلند شدیدا بالا است.درآمد در هلند

هزینه‌های زندگی در هلند

برای افرادی که قصد سفر یا مهاجرت به یک کشور را دارند، هزینه زندگی در آن کشور بسیار حائز اهمیت است. به طور متوسط، هزینه زندگی در هلند برای مدت ۱ ماه ۱.۶۴۸ یورو است. در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، هزینه زندگی در این کشور ۱.۸ برابر است. با این حال، هلند به لحاظ کیفیت زندگی جز کشورهای با کیفیت جهان شده است.

هزینه خوراک

همواره در هر کشوری بخشی از درآمد افراد صرف خوراک و تهیه مواد غذایی می‌شود. هزینه یک وعده غذا در یک رستوران معمولی برای ۲ نفر ۶۱ یورو است. هزینه یک کیلوگرم برنج سفید در کشور هلند ۱.۸ یورو، یک کیلو سینه مرغ ۸.۰۸ یورو، یک کیلو گوشت گوساله ۲۴.۴ یور و یک کیلو سیب زمینی ۱.۱۸ یورو است.

هزینه مسکن

همان طور که قبلا گفتیم تهیه مسکن در هلند کار دشواری است. به طور کلی، در مقایسه با دیگر کشورهای جهان هزینه‌های مسکن در هلند بسیار بالاتر است. هزینه اجاره یک آپارتمان کوچک در مرکز شهر، ۹۷۹ یورو و هزینه اجاره چنین آپارتمانی در خارج از مرکز شهر، ۷۸۷ یورو است.درآمد در هلند

رزانترین و گرانترین شهرهای هلند برای زندگی

هلند یکی از کشورهای گران قیمت اروپا به حساب می‌آید. هزینه زندگی در این کشور بالا است. با این حال برخی شهرهای آن گرانتر و برخی دیگر ارزان‌تر هستند.

یکی از گرانترین شهرهای هلند، شهر آمستردام پایتخت آن است. خیلی‌ها این شهر را به دلیل بناهای زیبای آن می‌شناسند. یکی دیگر از شهرهای گران قیمت هلند شهر روتردام است. هزینه‌های زندگی در این شهرها بسیار گرانتر از سایر شهرهای هلند است.

از جمله شهرهای ارزان قیمت هلند می‌توان به هیلورسوم، هارلم و آمستلوین اشاره کرد. این شهرها جمعیت کمتری دارند و هزینه زندگی در آن‌ها به مراتب از شهرهای بزرگ مانند آمستردام پایتخت هلند کمتر است.

 

بهترین شهرهای هلند برای زندگی ایرانیان

تعدادی از ایرانیان در کشور هلند ساکن هستند. بر اساس آخرین آمارهای صورت گرفته حدود سی و یک هزار ایرانی در این کشور ساکن هستند. بیشتر ایرانیان در شهرهای آمستردام، لیدن و اوترخت زندگی می‌کنند. در واقع بیشتر ایرانیان در شهرهای بزرگ این کشور ساکنند.درآمد در هلند

بله، هر سه شهر آمستردام، لیدن و اوترخت دارای جوامع ایرانی پرجمعیتی هستند. به ویژه آمستردام و لیدن دارای بزرگترین جوامع ایرانی هستند.

  • در آمستردام حدود ۳۰,۰۰۰ نفر ایرانی زندگی می‌کنند که شکل یک محله ایرانی با کسب و کارهای فرهنگی و مذهبی ایرانی در شمال غربی شهر را گرفته‌اند.
  • در لیدن نیز حدود ۱۲,۰۰۰ نفر ایرانی زندگی می‌کنند که دارای کلیسا، مراکز فرهنگی و مذهبی فعال هستند.
  • ایرانی زیادی در اوترخت نیستند ،اما با توجه به رشد جمعیت ایرانی هلند در سال‌های اخیر ،جامعه ایرانی اوترخت نیز در حال گسترش است.

بنابراین اگر قصد دارید به یکی از این سه شهر نقل مکان کنید، به راحتی می‌توانید ایرانیان زیادی را پیدا کنید و به زبان فارسی صحبت کنید.

بهترین شهرهای هلند برای تحصیل

افرادی که قصد ادامه تحصیل در هلند را دارند، شناختن دانشگاه و شهر مورد نظر در هلند بسیار حائز اهمیت است. دانشگاه‌های خوب و معتبر زیادی در هلند قرار دارند. بهترین شهرهای هلند شامل آمستردام، لیدن، گرونینگن، روتردام و دلفت است.درآمد در هلند

هلند دارای برخی از بهترین شهرهای تحصیلی است. اصلی‌ترین شهرهای تحصیلی در هلند عبارتند از:

  • آمستردام: بزرگترین شهر و مرکز علمی و فرهنگی هلند. آمستردام شامل دانشگاه آمستردام معروف و چندین موسسه تحصیلی دیگریست که یک شهر دانشجویی پویا و جذاب است.
  • لیدن: یکی از قدیمیترین شهرهای تحصیلی در هلند و میزبان دانشگاه لیدن سرشناس است که یکی از بهترین دانشگاه‌های هلند محسوب می‌شود.
  • دلفت: محل قرارگیری دانشگاه تایم و بین‌المللی دلفت، دو موسسه تحصیلی عالی که کیفیت تحصیل خوبی به دانشجویان خود ارائه میدهند.
  • روتردام: شامل کالج لونر و دانشگاه اراسموس که هر دو در رشته‌های اجتماعی، تجارت و علوم انسانی معتبر هستند.

در مجموع، آمستردام، لایدن، دلفت و روتردام بخشی از برخی از بهترین شهرهای تحصیلی در هلند محسوب می‌شوند.

بهترین شهرهای هلند برای کار

شانس پیدا کردن کار در شهرهای بزرگ بسیار بیشتر از سایر شهرهای هلند است. از این رو می‌توان گفت که بهترین شهرهای هلند برای کار شامل آیندهوون، روتردام، لاهه، آمستردام و اوترخت می‌شود.

اگر به دنبال کار در محیط حرفه‌ای و رقابت جو در صنایع مختلف هستید، بهتر است بگوییم که مقصد درستی را برای مهاجرت انتخاب کرده‌اید. برخی از بهترین شهرهای هلند برای یافتن کار مناسب عبارتند از:

  • آمستردام: شهر بزرگ و مرکز اقتصادی هلند. محل کار و بازار شغلی مناسبی برای حرفه‌های مختلف است.
  • لاهه: مرکز مالی و اقتصادی هلند که دارای فعالیت شغلی پویایی در زمینه های بانکداری، مالی و فناوری است.
  • لیدن: یکی از بزرگترین مراکز آموزشی و پژوهشی هلند که شاهد رشد کار در حوزه‌های علمی، پژوهشی و نوآوری است.درآمد در هلند
  • روتردام: یکی از پرفعال‌ترین بنادر تجاری در ایالت متحده که محل کار عمده در زمینه‌های حمل و نقل، کشتی سازی و تجارت است.
  • انلایمگن: با زندگی کاری آرام در شمال انلایمگن واقع در نزدیکی شهرهای آمستردام و روتردام که صنعت برترهایشان شامل فناوری اطلاعات، مراقبت های بهداشتی و لجستیک می‌شود.