یک هواپیما که از مراکش به سوی ترکیه در حرکت بود، با توقف اضطراری “دروغین” در جزیره پالما د مایورکا نشست کرد. ادارات اسپانیا مظنون اند که این رخداد بخاطر مهاجرت غیرقانونی یک صحنه سازی بوده است.

خط هوایی بین المللی «پالما د مایورکا»، جمعه شب بعد از این رخداد غیرعادی، چندین ساعت از کار افتاد.

یک هواپیما از شرکت هواپیمای مراکشی، در مسیر پرواز از کازابلانکا به سوی استانبول، به دلیل یک واقعه عاجل طبی، در میدان هوایی جزیره تفریحی اسپانیا توقف کرد.

زمانی که امبولانس به خط هوایی رسید تا یک سرنشین را که گویا در حالت کمای ناشی از بیماری دیابت قرار داشت، با فرد همراهش به بیمارستان انتقال دهد، حدود ۲۰ سرنشین دیگر به از آن جا فرار کردند و این واقعه سبب شد که فعالیت پرواز ها در میدان هوایی مایورکا متوقف شود.

هواپیما های متعدد باید به خط های هوایی دیگر از جمله در خط هوایی بارسلونا، ایبزا یا مینورکا تغییر مسیر می دادند. هواپیما های آماده پرواز در میدان هوایی پالما، نتوانستند حرکت کنند.

غیر قانونی کاور - نشست اضطراری هواپیما؛ ۲۰ نفر به گونه غیرقانونی وارد اسپانیا شدند

عملیات از پیش برنامه ریزی شده

براساس گزارش رسانه ها، پلیس بر این اعتقاد است که یک عملیات از پیش برنامه ریزی شده بوده تا مهاجران را به صورت غیر قانونی به اسپانیا بیاورند.

چنانچه «روزنامه مایورکا» گزارش داده است، پلیس و مامورین امنیتی اقدام به جستجویی سرنشینانی نموده و توانسته اند دست کم پنج تن را در محل نزدیک به هواپیما دستگیر کنند.

براساس این گزارش، باقی سرنشینان هواپیما نیز موفق شده اند که از دیوار فرودگاه، بالا روند.

این روزنامه همچنین افزود، مسافری که باعث این توقف شده است، بعد از معاینه در بیمارستان، هیچ بیماری تشخیص داده نشده است. ظاهراً حالت کمای ناشی از دیابت او صحنه سازی بوده است؛ این مرد گویا بیمار، به ظن دست داشتن سفر غیر قانونی دستگیر شده است.

کارمندان خط هوایی هنگام نیمه شب به وقت محل، اعلام کردند که بعد از حدود سه ساعت توقف، فعالیت پرواز ها در خط هوایی بین المللی «پالما ده مایورکا» از سرگرفته شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید