unnamed - انواع روش های مهاجرت به هلند وشرایط

انواع روش های مهاجرت به هلند وشرایط

انواع روش های مهاجرت به هلند با شرایط و هزینه ها | هُلَند (به هلندی: Nederland) کشور فراقاره‌ای است کوچک از قلمروهای پادشاهی هلند در شمال غربی اروپا با ۱۷٫۱ میلیون نفر جمعیت[۱] که پایتخت آن شهر آمستردام است، اما به منظور تمرکززدایی بسیاری از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌ها در شهر لاهه یا پیرامون آن مستقر شده‌اند. هلند بخش اصلی و اروپایی پادشاهی هلند (به زبان هلندیKoninkrijk der Nederlanden کُنینک‌رَیک دِر نِیدِرلاندِن) به‌شمار می‌رود که جزایری را در آمریکای مرکزی نیز شامل می‌شود. هلند از شرق با آلمان، از جنوب با بلژیک و از غرب نیز از راه دریا با بریتانیا همسایه است. بندر روتردام دومین شهر بزرگ هلند است و از نظر مساحت و تعداد اسکله‌هایی که دارد، بزرگ‌ترین بندر اروپا نیز به‌شمار می‌رود.

مهاجرت به هلند

در میان امکانات موجود شاید بتوان راه‌های مهاجرت به هلند از طریق تحصیل و کار را گزینه‌های عمومی و متناسب با شرایط مالی اغلب افراد معرفی کرد. هزینه مهاجرت به هلند از طریق این روش‌ها نسبت به سایر روش‌های خاص‌تر مانند سرمایه‌گذاری در هلند کم‌تر است و متقاضیان می‌توانند با در نظر گرفتن شرایط، الزامات و نکات مهم در این زمینه‌ها، مناسب‌ترین اقدام‌ها را انجام دهند.

image - انواع روش های مهاجرت به هلند وشرایط

راه های مهاجرت به هلند

مهم‌ترین نکته در مورد مهاجرت، انتخاب مناسب‌ترین روش با توجه به شرایط و امکانات متقاضیان است و این مهم تنها از طریق شناخت کافی از روش های مهاجرت به هلند حاصل می‌شود. به‌طور خلاصه این راه‌ها شامل موارد زیر شده که در ادامه مهم‌ترین نکات و شرایط در مورد آن‌ها شرح داده شده است.

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل، کار، سرمایه‌گذاری، ازدواج، پناهندگی و همچنین روش‌های خاص‌تری مانند مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران مهم‌ترین گزینه‌های موجود در این زمینه است که هر کدام طبق شرایط و پیش‌نیازهای مختلفی اجرایی می‌شود.

در نحوه مهاجرت به هلند و در ابتدا متقاضیانی که از ایران هستند، باید برای ویزا اقدام نمایند. به صورت کلی، چند نوع ویزا وجود دارد:

  • ویزای توریستی هلند

این ویزا به شما این امکان را می دهد تا برای سفر به کشور هلند اقدام کنید در واقع در این روش شما اجازه اقامت موقت( Type C) را دریافت خواهید کرد که می توانید با توجه به نوع آن یک یا چند بار به کشور هلند ورود و خروج داشته باشید . در این نوع ویزا شما در هر شش ماه سال می توانید سه ماه را در کشور هلند اقامت داشته باشید.

  • ویزای تحصیلی هلند

در این نوع اقامت که اقامت موقت محسوب می شود براساس مدت زمان تحصیل، شخص می توانید در کشور هلند بماند و به تحصیل بپردازد.

  • ویزای کار
  • ویزای سرمایه گذاری

نکته: به صورت کلی براساس روش های مهاجرتی، طول اقامت هر روش با یک دیگر متفاوت است.

مهاجرت به هلند از طریق کار

ایرانیان برای کار در هلند نیاز به اخذ مجوز کار معتبر دارند. شما می توانید برای ویزا درخواست مجوز کنید، اگرچه معمولاً این کارفرماست که این درخواست را ثبت می کند.

مجوز کار فقط برای کارفرمایی معتبر است که درخواست داده است و در صورتی که کارمند کار را ترک کند، نامعتبر خواهد بود. به عبارت دیگر، هیچ مجوز کار عمومی برای هلند وجود ندارد.

انواع مجوزهای کار در هلند

انواع اصلی مجوز کار هلند عبارتند از:

  • مهاجرت به هلند با مجوز GVVA یا مجوز واحد (GVVA or Single Permit)
  • مجوز GVVA / Single Permit و تجربه کاری در هلند
  • مهاجرت به هلند با مجوز مهارت بالا (Highly skilled migrant permit)
  • مجوز یک ساله جستجوی کار (zoekjaar) برای فارغ التحصیلان راهی برای مهاجرت به هلند
  • مهاجرت به هلند با ویزای کارآفرینی/ خوداشتغالی (Entrepreneur permit)

مهاجرت به هلند از طریق تحصیل

دانشگاه‌های هلند انواع مدارک تحصیلات تکمیلی را در موضوعات مرتبط با مهندسی، مانند مهندسی صنایع، مهندسی برق، مهندسی زیست پزشکی، مهندسی محیط‌زیست، یا مهندسی عمران، و همچنین مدرک کارشناسی ارشد در پزشکی، هنر یا مدیریت ارائه می‌دهند.

اگر دانشجوی ایران هستید، برای تحصیل در هلند به ویزای اقامت طولانی مدت (Long Stay Visa (MVV) / Residence Permit) نیاز دارید. این ویزا مناسب دانشجویانی است که می خواهند در هلند تحصیل کنند.

شما می توانید با مدرک کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی هلند در سراسر هلند، اجازه اقامت دریافت کنید.

کارت آبی اروپایی:

که برای کارگران یا کارمندانی که اسکیل ورکر در اروپا بوده و درآمد سالانه مشخص با پیشینه تحصیلی مشخصی داشته باشند. در این حالت اجازه اقامت، شخص ازادی عمل بیشتری در کار کردن در کشورهای مختلف اروپا میباشد. کارفرمای شما برایبلوکارت اقدام می نماید.

یکی از انواع کارت اقامتی که می توانید در اروپا دریافت نمایید بلو کارت یا کارت آبی اتحادیه اروپا است که اگر حداقل حقوق خالص دریافتی شما 4200 یورو در ماه باشید قادر به دریافت این کارت خواهید بود. از آنجایی که یافتن کارفرما امری دشوار و سخت است؛ اگر هدف شما از مهاجرت به هلند صرفا اخذ اقامت اروپا ست می توانید از طریق ویزاهای جست و جوی کار کشورهای آلمان و اتریش اقدام نمایید و با فرصتی که این ویزا در اختیار شما قرار می دهد در خود این کشورها به دنبال کار باشید، لذا بدین وسیله می توانید سختی هفت خوان دریافت پیشنهاد کاری یا job offer را دور بزنید.

شرایط کار در هلند در حین تحصیل

برای عموم دانشجوهایی که از روش تحصیلی استفاده کرده‌اند، تا ۱۶ ساعت کار در طول هفته درصورتی‌که دانشجوها دارای مجوز کار از اداره کار هلند باشند، مجاز است و افراد می‌توانند از این طریق بخش قابل توجهی از هزینه‌های تحصیل و زندگی در هلند را تأمین کنند. همچنین در ماه‌های ژوئن، جولای، و آگوست کار دانشجویان به‌صورت تمام وقت قانونی است.

بعد از پایان دوره تحصیل هم اقامت فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های هلند تا یک سال قابل تمدید است و درصورتی‌که افراد در این مدت موفق به پیدا کردن شغل شوند، ویزای آن‌ها از ویزای تحصیلی به ویزای کاریتغییر می‌کند و می‌توانند فرآیند مهاجرت به هلند و اخذ اقامت دائم به این کشور را (بعد از گذراندن ۵ سال کار و پرداخت مالیات زندگی در هلند) از این طریق تکمیل کنند.

مهاجرت به هلند از طریق ازدواج

اگر همسر یا شریک زندگی شما در حال حاضر در هلند زندگی می کند یا تبعه هلند است، می توانید تحت شرایط خاصی به آنها ملحق شوید. برای دریافت ویزای همسر برای هلند، باید برای نوع مناسب مجوز از اداره مهاجرت و تابعیت درخواست دهید.

تمایز مهمی بین اتباع اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سایر شهروندان خارجی وجود دارد. شرایطی که اعمال می شود به ملیت متقاضی بستگی دارد، اما معیارهای خاصی نیز وجود دارد که در همه موارد اعمال می شود.

وکیل مهاجرت هلندی ما آماده است تا در صورت تمایل به ورود به کشور به عنوان همسر یا شریک به شما کمک کند. تیم ما می تواند به شما در بررسی مدارک مورد نیاز و ارسال درخواست کمک کند. همچنین، می توانیم جزئیات درخواست مشترک برای شهروندی هلند را به شما ارائه دهیم.

مهاجرت به هلند با اخذ تابعیت از طریق تولد

فرزند شما در هلند متولد شده است و هنوز اجازه اقامت ندارد. شما می خواهید برای اولین بار از طرف فرزندتان برای اجازه اقامت درخواست دهید. اگر درخواست پناهندگی داده اید نمی توانید برای این ویزا درخواست بدهید.

شرایط مهاجرت به هلند با اخذ تابعیت از طریق تولد

شرایط خاصی وجود دارد که برای همه اعمال می شود. علاوه بر این، شما و فرزندتان باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. فرزند شما در هلند متولد شده و اجازه اقامت ندارد.
  2. فرزند شما بخشی از خانواده شماست.
  3. از بدو تولد فرزندتان، شما و فرزندتان هلند را اقامتگاه اصلی خود قرار داده اید.
  4. شما یک اجازه اقامت معتبر دارید یا پس از تولد فرزندتان شهروند هلند شده اید.
  5. شما اعلام می کنید که حامی فرزندتان هستید.

اگر شما و فرزندتان همه شرایط را دارید، در این صورت اگر فرزند شما پاسپورت نداشته باشد، اداره مهاجرت و تابعیت هلند دریافت مجوز  فرزند شما را رد نخواهد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید