1 600x321 - مهاجرت به فرانسه

مهاجرت به فرانسه

وقتی صحبت از اروپای غربی می‌شود، فرانسه بزرگ‌ترین کشور است. درواقع، کشور فرانسه یکی از اولین ابرقدرت‌های جهانی و یکی از قدرت‌های صنعتی و سیاسی دنیا محسوب می‌شود.

برای اخذ اقامت کوتاه‌ مدت یا بلندمدت فرانسه، راه‌های تحصیلی، کاری و سرمایه‌گذاری، از مهم‌ترین روش‌ها محسوب می‌شوند.

 این مسیرها، منجر به اقامت دائم و اخذ شهروندی و تابعیت فرانسه نیز خواهند شد. فرانسه کشوری است که تابعیت مضاعف اعطا می‌کند.

مهاجران ساکن فرانسه معتقدند که مهاجرت به این کشور، کیفیت زندگی آن‌ها را تا حد زیادی بهبود بخشیده است. فرانسه از تعادل کار و زندگی خوبی برخوردار است.

 وقتی صحبت از زندگی در فرانسه می‌شود، بهتر است بدانید که مدارس فرانسه کیفیت بالایی دارند و جامعه دارای فرهنگ غنی است و هزینه‌های زندگی مناسب است.

از سوی دیگر، وقتی صحبت از مشاغل می‌شود، بسیاری از برندهای برتر در فرانسه پا گرفته‌اند یا شعبه دارند.

اگر باهدف تحصیل در فرانسه قصد مهاجرت دارید، بهتر است بدانید که فرانسه از آموزش رایگان برخوردار است. علاوه بر این دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از بورسیه‌های تحصیلی فرانسه استفاده کنند.

اگر با هدف کار در فرانسه، مهاجرت می‌کنید، بهتر است بدانید که شرط اصلی اخذ ویزای کاری فرانسه داشتن پیشنهاد کاری از این کشور است. میزان متوسط حقوق در کشور فرانسه ۴۱۳۰€ (یورو) است.

اگر عاشق گشت و گذار هستید، سفر به فرانسه مقصد فوق‌العاده‌ای است.

فرانسه با سواحل خیره‌کننده در جنوب، مکان‌های مناسب کوهنوردی و اسکی در کوه‌های آلپ و قلعه‌های افسانه‌ای در شمال، برای هر سلیقه‌ای جذابیت دارد.

 فرانسه همچنین چهارمین کشور دارای بیشترین میراث جهانی در یونسکو است و دارای ۴۴ مکان تاریخی است که می‌توانید در طول سفر خود از آنجا دیدن کنید.

به لطف سیستمی پزشکی و درمانی فرانسه، می‌توانید از حدود ۷۰٪ هزینه‌های پزشکی خود معاف شوید و اگر شما یک بیماری مزمن مانند سرطان، ایدز یا یک بیماری روحی شدید دارید، دولت ۱۰۰٪ هزینه‌های پزشکی شما را تأمین می‌کند.

روش‌های مختلفی برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد که هرکدام شرایط و مزایای مختص به خود را دارند. دانستن روش‌های مختلف مهاجرت به فرانسه می‌تواند در به دست آوردن اطلاعات برای افرادی که قصد اخذ تابعیت فرانسه را مفید باشد.

  با توجه به شرایطی که دارید باید روش مناسبی برای مهاجرت انتخاب کنید و برای ویزای فرانسه اقدام کنید.

انواع روش‌های مهاجرت به فرانسه به شرح زیر است:

مهاجرت به فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری
مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل
مهاجرت به فرانسه از طریق کار
مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج
مهاجرت به فرانسه از طریق تولد
مهاجرت به فرانسه از طریق ویزای همراه
مهاجرت شرایط خاص فرانسه
مهاجرت به فرانسه از طریق پناهندگی
مهاجرت سرمایه‌گذاری به فرانسه

کشور فرانسه شرایط اخذ اقامت دائم با ویزای سرمایه‌گذاری را ممکن کرده است. سرمایه‌گذاری از طریق خرید ملک در فرانسه یک روش آسان و در دسترس است.

 خرید ملک در فرانسه با داشتن سرمایه مناسب به‌سادگی امکان‌پذیر است. در نظر داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بخش املاک و مستقلات، خود یکی از راه‌های مهاجرت به فرانسه به‌حساب می‌آید.

بازار املاک فرانسه نسبتاً پایدار است و قیمت خانه به‌طور پیوسته افزایش می‌یابد.

 برای خرید خانه در فرانسه لازم است که بالای ۱۸ سال سن داشته باشید. برای اخذ اقامت فرانسه از طریق املاک و مستغلات، لازم است که ارزش ملک خریداری‌شده در فرانسه حداقل ۷۰۰۰۰ یورو باشد.

علاوه بر این، لازم است که شما ثابت کنید به‌عنوان یک خارجی می‌توانید ماهانه بالای ۱۳۰۰ یورو تمکن مالی داشته باشید.

روش دیگر سرمایه‌گذاری در فرانسه، ثبت شرکت است. سرمایه لازم برای ثبت شرکت در فرانسه می‌تواند بسته به نوع آن متفاوت باشد.

 برای ثبت شرکت با عنوان سهامی عام لازم است که حدود ۳۷۰۰۰ یورو در نظر گرفته شود. برای ثبت شرکت سهامی خاص مقدار ۲۳۰۰۰ یورو لازم خواهد بود.

بعد از طی کردن کلیه شرایط لازم برای ثبت شرکت، دولت فرانسه به مدت ۱ سال به سرمایه‌گذاران اجازه اقامت موقت خواهد داد.

 تا زمانی که کسب و کار و شرکت افراد در کشور فرانسه ادامه داشته باشد، این اقامت می‌تواند تمدید شود. بعد از ۵ سال افراد می‌توانند برای اقامت ۱۰ ساله و یا حتی اقامت دائم فرانسه اقدامات لازم را انجام دهند.

ویزای سرمایه‌گذاری در فرانسه، برای اتباع خارج از اتحادیه اروپا صادر خواهد شد. این ویزا با نام سرمایه‌گذاری تجاری (Business investor) شناخته می‌شود.

یکی از راه‌های کسب اقامت فرانسه و در نتیجه تابعیت و شهروندی این کشور، سرمایه‌گذاری در طرح‌های اقتصادی است.

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

تحصیل در فرانسه رایگان است. بدون مدرک زبان امکان تحصیل در فرانسه وجود دارد. از طریق ثبت‌نام در دوره‌های زبان فرانسه، امکان اخذ اقامت فرانسه وجود دارد.

 با اخذ اقامت فرانسه امکان ورود به کشورهای حوزه شینگن را دارید. علاوه‌بر نکاتی که گفته شد، بهتر است بدانید که دولت فرانسه به دانشجوهای خارجی بورسیه‌های متنوع، محل اسکان و سبد معیشتی اعطا می‌کند.

درصورتی که شما در حوزه اتحادیه اروپا قرارگرفته‌اید برای تحصیل در فرانسه نیاز به ویزای تحصیلی ندارید اما اگر در ایران زندگی می‌کنید، باید ویزای تحصیلی داشته باشید.

ویزای تحصیلی فرانسه، در ۳ دسته‌بندی کلی جای می‌گیرد:

  • ویزای کوتاه‌مدت: برای دوره‌های تحصیلی کمتر از ۳ ماه
  • ویزای موقت بلندمدت: برای دوره‌های تحصیلی بین ۳ تا ۶ ماه. برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشور فرانسه از طریق دوره‌های زبان به شکل فشرده (intensive course) می‌توانید با ویزای موقت بلندمدت تحصیلی وارد این کشور شوید.
  • ویزای بلندمدت: برای دوره‌های تحصیلی بیش از ۶ ماه صادر می‌گردد. این نوع از ویزای تحصیلی به‌عنوان یک اجازه اقامت در فرانسه تلقی می‌شود، این ویزا برای دوره‌های لیسانس ۳ ساله، فوق‌لیسانس ۲ ساله و دکترا ۴ ساله است.

کشور فرانسه از معدود کشورهایی است که همراه شخص، هم‌زمان با خود شخص امکان درخواست ویزا را خواهد داشت و در صورت تائید این درخواست، هم‌زمان با شخص امکان مهاجرت برای وی نیز فراهم می‌شود.

 ویزای همراه برای کشور فرانسه شامل همسر و فرزند زیر ۱۸ سال است که اجازه کار و کسب درآمد در این کشور را نخواهند داشت.

 برای دریافت ویزای همراه فرانسه، ارائه تمکن مالی و گردش حساب، بسته به نسبت شخص و به‌ازای هر شخص، ضروری است.

مهاجرت از طریق کار در فرانسه یکی دیگر از راه‌حل‌های مهاجرت به فرانسه است. اگر صلاحیت حرفه‌ای به‌علاوه یک پیشنهاد رسمی و پذیرش شغلی داشته باشید، بلو کارت را دریافت خواهید کرد! در این شرایط خانواده شما می‌توانند شما را همراهی کنند. اگر ۳۳ ماه در فرانسه کار کنید، می‌توانید درخواست اقامت دائم فرانسه را بدهید.

اگر به زبان فرانسوی مسلط هستید، می‌توانید پس از ۲۱ ماه درخواست اقامت دائم کنید.

بزرگ‌ترین مشکل امروز بازار کار فرانسه کمبود شغل نیست؛ بلکه کمبود مهارت در بین کارگران است. ب

ودن ۲۰ هزار شغل خالی مانند اپراتورهای ماشین، قصابی، نجاری‌ها و مهندسین کامپیوتر می‌تواند خبر خوبی برای کارگران ماهر خارج از کشور باشد. با وجود همه این‌ها، نرخ بیکاری فرانسه بهتر از ده سال گذشته است.

اگر موفق به کاریابی در فرانسه شوید، مزایای تأمین اجتماعی ارزش این همه تلاش را خواهد داشت.

انواع ویزای کار فرانسه به شرح زیر است:

  • اگر مدت حضور شما در فرانسه کمتر از ۹۰ روز باشد، ویزای کوتاه‌مدت معادل مدت قرارداد کاری اعلام‌شده برای شما صادر می‌شود. شما باید فرانسه را قبل از تاریخ انقضای مشخص در ویزای خود ترک کنید.
  • اگر کار شما در فرانسه بیش از ۹۰ روز باشد، ویزای اقامت طولانی‌مدت برای شما صادر می‌شود که دارای عبارت “travailleur temporaire” (کارکنان موقت) است.
  • اگر کار شما در فرانسه بیش از ۱۲ ماه طول بکشد، به شما ویزای اقامت طولانی با عبارت “salarié détaché ICT” (کارمند ارسال‌شده در ICT) تعلق می‌گیرد که به مدت سه سال معتبر است. این مدت اعتبار از تاریخ ورود شما به فرانسه آغاز می‌شود. در دو ماه پس از ورود به فرانسه، باید برای مجوز اقامت چندساله در ایستگاه پلیس محلی در فرانسه درخواست دهید.

در صورت تایید درخواست نیروی کار خارج از اتحادیه اروپا برای کار در فرانسه، پرونده در اختیار اداره مهاجرت قرار می‌گیرد و شخص باید برای تست پزشکی اقدام کند.

 اداره مهاجرت فرانسه (ANEM) از کنسولگری درخواست صدور ویزای کار خواهد کرد.

مهاجرت از طریق ازدواج فرانسه

 مهاجرت به فرانسه از طریق ازدواج امکان‌پذیر است. با ازدواج با یک فرد فرانسوی یا کسی که مقیم این کشور است، می‌توانید اقامت فرانسه را به دست آوردید.

 برای مهاجرت به کشور فرانسه از طریق ازدواج، لازم است که ازدواج شما رسمی باشد. همچنین ضروری است که وضعیت مالی حداقل یکی از طرفین ازدواج برای شروع زندگی مطلوب باشد و مدارک خود را جهت اثبات تمکن مالی ارائه کند.

بهتر است بدانید که هرگز نمی‌توانید به بهانه مهاجرت به فرانسه دست به ازدواج‌های سوری بزنید. یک سری شرایط در این مسیر وجود دارد که باید بررسی شود.

فرانسه ویزای نامزدی ندارد. اگر شما همسر یک تبعه فرانسوی هستید، شما باید برای دریافت ویزای فرانسه برای همسر اقدام کنید.

سپس شما باید وضعیت تأهل خود و ملیت فرانسوی همسرتان را اثبات کنید. پس از ورود به فرانسه اگر ثابت کنید که ازدواج شما صوری نیست، ویزای اقامت طولانی دریافت خواهید کرد.

 برای اخذ اقامت دائم فرانسه لازم است که فرد ثابت کند، چهار سال از زندگی مشترک او با شخص فرانسوی می‌گذرد.

 شرط اصلی اخذ اقامت دائم فرانسه، ازدواج با یک تبعه فرانسوی است (اگر در خارج از کشور ازدواج‌کرده‌اید باید در ثبت‌احوال فرانسه ثبت‌شده باشد) و ثابت کنید که هنوز باهم هستید.

مهاجرت به فرانسه از طریق تولد دارای شرایط خاصی است. برای دریافت اقامت فرانسه از راه تولد باید حداقل یکی از والدین تابعیت فرانسه را داشته باشند.

اگر فرزند از پدر و مادر غیر فرانسوی متولد شود، برای دریافت تابعیت فرانسه، باید فرد به ۱۸ سالگی رسیده باشد و از ۱۱ سالگی به مدت ۵ سال در کشور فرانسه زندگی کرده باشد. عموماً این رویه ۱۲ ماه به طول می‌انجامد.

اگر شخص در ۱۶ سالگی درخواست اقامت فرانسه داده باشد، درصورتی که تابعیت والدین مربوط به کشورهایی باشد که قبلاً تحت حمایت فرانسه بوده‌اند و همچنین فرزند پیش از ۱ ژانویه ۱۹۹۴ در فرانسه متولد شده باشد، تبعه فرانسه خواهد بود.

کودکانی که در فرانسه از توریست‌ها یا سایر بازدیدکنندگان کوتاه‌مدت متولد می‌شوند، تابعیت فرانسه را به دلیل تولد در فرانسه به دست نمی‌آورند. 

شرط اخذ اقامت فرانسه از طریق تولد این است که حداقل یکی از والدین باید اقامت دائم فرانسه را داشته باشد.

از زمانی که مهاجرت به‌طور فزاینده‌ای به یک موضوع سیاسی در دهه ۱۹۸۰ تبدیل شد، دولت فرانسه قوانینی را وضع کرده‌ است که امکان تابعیت را محدود می‌کند.

مهاجرت به فرانسه از طریق همراه

اگر با همراهی یکی از اعضای خانواده، وارد کشور فرانسه می‌شوید، باید ویزای همراه فرانسه دریافت کنید. با داشتن ویزای همراهی، فرد می‌تواند حداکثر تا یک سال در فرانسه اقامت کند. فرد می‌تواند پس از اتمام زمان ویزای همراهی، بدون نیاز به بازگشت به ایران ویزای خود را برای یک سال دیگر در فرانسه تمدید نماید.

وی برای تمدید ویزای خود باید به اداره‌ پرفکتور (préfecture) در فرانسه مراجعه کند. دارنده­ ویزای همراه فرانسه تا ۵ سال می­‌تواند ویزا‌ی همراهی خود را تمدید کند.

در اصل بهویزای ویزیتور نیز گفته می‌شود. شخصی که ویزای همراه فرانسه را دارد، اجازه کار و فعالیت اجتماعی در فرانسه را نخواهد داشت؛ زیرا شخص به سفارت تعهد می‌دهد که هیچ فعالیت اقتصادی نداشته باشد و از هیچ‌گونه امکانات دولتی فرانسه (کمک‌هزینه کف، بیمه سلامت و …) استفاده نکند؛ اما این ویزا قابل تمدید است.

 همچنین شخص می‌تواند ویزای ویزیتور را بعد از مدتی حضور در فرانسه تغییر دهد. (مثلاً به ویزای دانشجویی)

مهاجرت شرایط خاص فرانسه                     

کشور فرانسه در زمینه طرح‌های سودآور بسیار قدرتمند ظاهر شده است و همین‌که ثابت نمایید از نظر ایده، نو و غیر تکراری هستید و ایده شما می‌تواند در زمان کمی به نتیجه ایده آل برسد می‌تواند برای دولت فرانسه بسیار ارزشمند باشد.

مهاجرت به فرانسه از طریق کارآفرینی نیاز به حضور همیشگی شما در این کشور ندارد. شما نیاز به مهارت‌های زبانی نخواهید داشت.

 برای اینکار در ابتدا باید ثبت شرکت صورت پذیرد و افرادی با تعداد مشخص در شرکت شروع به فعالیت نمایند.

می‌توانید خودتان رییس باشید و یا فرد دیگری رییس شرکت شما محسوب شود. درهرصورت بستر کارآفرینی در فرانسه به‌سادگی فراهم‌ شده است.

 این روش در ابتدا در وضعیت غیر سودگرانه برای شما خواهد بود اما پس از دو دوره گردش می‌توانید به اقامت دائم این کشور و درآمدزایی خوب فکر نمایید.

یک نمونه مثال در این زمینه برای شفاف‌سازی بیشتر خواهیم زد. سرمایه‌گذاری ده میلیون یوروی در زمینه‌های صنعتی و تجاری می‌تواند یک‌روند کارآفرینی بلندمدت محسوب شود که برای افرادی که در شرکت‌ها دارای سی درصد سرمایه هستند گزینه خوبی است.

برای مهاجرت به فرانسه از طریق کارآفرینی نباید محکومیت‌های کیفری داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید