کار در فرانسه

کار پرسود در فرانسه برای ایرانیان

کار در فرانسه پیدا کردن کار برای مهاجرت کار آسانی نیست ولی با لیوسول میتواند آسان شود.با ما تا انتهای مقاله همراه باشید.

فرهنگ فرانسوی بیش از هر چیز از تعادل بین کار و زندگی حمایت می کند، به همین دلیل اگر به فکر مهاجرت کاری هستید، فرانسه مکان مناسبی است و یکی از گزینه های محبوب در بین علاقه‌مندان به مهاجرت کاری است.

اگر شما هم به اقامت در فرانسه از طریق کار فکر می کنید، این مقاله به شما کمک می کند تا پیرامون کاریابی و اخذ ویزا جهت مهاجرت کاری به فرانسه اطلاعات کسب کنید.کار در فرانسه

فرانسه کشوری پهناور در بخش غربی اروپا واقع شده است و کار در فرانسه برای ایرانیان و اخذ ویزای کاری این کشور به راحتی اتفاق نمی افتد.

چرا که آمار بیکاری در فرانسه در سال 2023 حدود 7.3% است.

یعنی عملا تنها در شهرهای بزرگی چون پاریس شانس پیدا کردن شغل وجود دارد.

 در همین شهرها نیز لازمه استخدام شدن تسلط کامل به زبان فرانسوی در کنار مهارت های شغلی است.

 بسیاری از اقتصاددانان فرانسه را پنجمین اقتصاد برتر جهان می‌دانند که در تاسیس اتحادیه اروپا از جمله کشورهای پیشرو بوده است.

کشور فرانسه با نظر به هدفمند بودن نظام اقتصادی و برنامه ریزی های دقیق بلند مدت دولتی بسیار پر رونق است و درآمدها متناسب با هزینه ها می باشند.

شرایط بازار کار فرانسه برای ایرانیان در سال 2023

فرانسه در سال 2023 می تواند به بازار کار مطمئن و خوبی برای خارجی ها محسوب شود. آیا در وضعیت کنونی شرایط کار در فرانسه مطلوب ایرانیان نیز می باشد؟

برای اطلاع از این امر، شرایط بازار کار فرانسه در سال 2023 بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط دولت فرانسه بدین شرح است:

  • افزایش 10% مشاغل تمام وقت در نیمه اول سال 2023
  • بالاترین پیشنهاد شغلی (290000 فرصت شغلی) در Ile-de-France جایی که پایتخت فرانسه قرار دارد و در مرتبه بعدی نیز منطقه Auvergne-Rhone-Alpes می باشد جایی که لیون، گرنوبل و سنت تین با 219000 کمبود شغلی مواجه است.
  • 4 میلیون شغل موجود در طی دوره 3 ماهه در پایان سال
  • بالاترین نیازهای شغلی در فرانسه در بخش هایی شامل خرده فروشی، عمده فروشی، صنعت رستوران و کاترینگ، معماری و مهندسی، مشاغل خدماتی و دفتری، ساخت و ساز، آموزش و املاک، کارگران تمیزکننده و مهندسان نرم افزار می باشد.کار در فرانسه

دریافت مجوز برای ایرانیان چه در داخل فرانسه و چه در خارج از آن به عهده کارفرمایی خواهد بود که قصد استخدام نیروی خارجی را دارد.

شرکت یا کمپانی ای که می خواهد این درخواست را ارائه دهد، بایستی دو ماه قبل از ارسال دعوت نامه برای نیروی کار خارجی، جهت دریافت مجوز اقدام نماید.

در واقع کارفرما باید شرایط لازم را جهت ارائه ویزای کاری فراهم کند.

در اولین گام کارفرما ابتدا باید شغل مورد نظر را به مدت سه ماه در فرانسه آگهی کند.

 در صورتی که متقاضی برای شغل مذکور یافت نشد، کارفرما بایستی این آگهی شغلی را به مدت 3 ماه در اتحادیه اروپا منتشر کند.

 پس از آن که در اتحادیه اروپا نیز نیروی کار مورد نظر کارفرما پیدا نشد، کارفرما می تواند اقدام به جذب نیروی کار متخصص خارجی نماید.

پس از آن متقاضی باید مدارک مورد نیاز را به سفارت فرانسه ارائه دهد تا مجوز ورود به فرانسه را برای کار دریافت کند.

در آخرین مرحله متقاضی بایستی تمکن مالی خود را ارائه نموده، همچنین آدرسی برای محل سکونت خود به سفارت تحویل دهد.

مدارک مورد نیاز ویزای کار فرانسه

برای اخذ مجوز کار در فرانسه و دریافت ویزای کار فرانسه مدارکی مورد نیاز این کشور است که بهتر است مدارک به ترتیب درخواست سفارت باشد و نقص در پرونده می تواند منجر به رد شدن پرونده شود.

مدارک مورد نیاز ویزای کار فرانسه به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر|کار در فرانسه

  • مدارک شناسایی متقاضی

  • مدارک تحصیلی

  • رزومه کاری مرتبط با شغل مورد نظر و ارائه مدارکی که بتواند آن را ثابت کند (مانند سابقه بیمه)

  • گواهی عدم سو پیشینه

  • مدارک مهارت های زبان مورد نیاز کشور فرانسه (انگلیسی یا فرانسوی)

  • 2 قطعه عکس جدید پاسپورتی

  • پرینت حساب بانکی مورد تایید سفارت

فرهنگ کار در فرانسه

کار در شرکت های و محیط اداری این کشور دارای سلسله مراتبی است و منشی ها به سختی کار می کنند تا از رئیس خود در برابر آشفتگی محافظت کنند.

 بنابراین شما به سختی مستقیماً با افراد در سمت های بالا صحبت خواهید کرد. حتی ترتیب صندلی ها در اطراف یک میز جلسه نیز براساس درجه، سازماندهی می شود و مذاكرات آرام و رسمی است.

قوانین کار و حداقل دستمزد در فرانسه به چه صورتی است؟

ساعت کاری برای کارمندان در هفته 35 ساعت است و ساعت مازاد، به عنوان اضافه کاری محاسبه می شوند.

حدود یک تا دو زمان برای ناهار و حداقل پنج هفته تعطیلات در سال به علاوه سایر مزایا مانند مرخصی استحقاقی به شما تعلق می گیرد.

اگر در شرکتی با بیش از 50 کارمند کار می کنید، به طور خودکار از حمایت اتحادیه کار فرانسه برخوردار خواهید شد.

قراردادهای کاری فرانسه معمولاً بین 1تا 3 ماه است و در صورت اخراج کارگران، کارفرمایان باید از رویه ها و دستورالعمل های خاصی پیروی کنند.

گروه های خاصی از کارمندان (به عنوان مثال زنان باردار و کسانی که به دلیل حادثه مربوط به کار در مرخصی استعلاجی به سر می برند) از قوانین ویژه ای برای جلوگیری از اخراج آن ها برخوردار هستند.

درخواست کار در فرانسه به چه صورت انجام می گیرد؟

پس از یافتن شغل در فرانسه، با ارسال درخواست شغلی خود در قالبی که کارفرمایان فرانسوی انتظار دیدن آن را دارند، خود را آماده مصاحبه و اخذ مهاجرت کاری فرانسه می کنید.

نرخ بیکاری در فرانسه

بررسی نرخ بیکاری در روند پیدا کردن کار فرانسه بسیار حائز اهمیت است.

زیرا نرخ بیکاری مناسب و پایین می تواند رونق اقتصادی، توسعه صنایع، پویایی تجارت ها، کسب و کارهای بزرگ و کوچک را نشان دهد هرچه این نرخ پایین تر باشد رشد اقتصادی بالاتر است.

نرخ بیکاری در کشور فرانسه 8 درصد بوده است که نشان می دهد فرصت های شغلی مناسب در فرانسه را کمتر می توان یافت.

نرخ بیکاری یکی از موارد مهم برای شناخت بازار کار به حساب می آید و با توجه به آمار، بازار کار کشور فرانسه وضعیت مطلوبی ندارد.

میزان حقوق در فرانسه

حقوق و دستمزد برای کار در فرانسه در هر شهر متفاوت است اما به طور کلی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام از آنها می تواند بر روی حقوق ماهیانه هر فرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

میزان تحصیلات، جنسیت، سابقه کاری و نیز محل کار از عواملی هستند که مستقیما روی میزان حقوق دریافتی می تواند موثر باشد. افرادی که سابقه کاری بالاتر دارند حقوق دریافتی آنها نیز به میزان سابقه آنها افزایش می یابد.

متوسط درآمد در کشور فرانسه در سال 2021، در حدود 46600 یورو در سال، برای مشاغل مختلف یورو تعریف شده است. حقوق در فرانسه از 12.500 یورو در سال تا 221000 یورو در سال متغیر است.

نحوه کاریابی در فرانسه برای ایرانیان

برای اخذ ویزای کار کشور فرانسه، دانستن راه های جستجوی کار و نحوه کاریابی از اهمیت زیادی برخوردار است.

تسلط به زبان فرانسوی یکی از مسائل مهم در اخذ پیشنهاد کاری در شغل مورد نظر است.

 داشتن رزومه قوی می تواند شانس افراد را برای دریافت شغل بیشتر کند.

بهترین و سریع ترین حالت برای کاریابی در فرانسه برای ایرانیان استفاده از وب سایت های کاریابی معتبر است. زیرا لیست گسترده ای از شغل ها و شرکت ها را در اختیار افراد می گذارند.

ایرانیانی که دارای شرایط لازم برای کار در فرانسه باشند شانس بیشتری برای هماهنگ شدن با لیست مشاغل مورد نیاز داشته باشند.

در واقع وب سایت های کاریابی و موسسات کاریابی پل ارتباطی میان فرد متقاضی کار و کارفرمای فرانسوی است و راه رسیدن به یک پیشنهاد کاری را آسان می کند.

در این روش وکلای مجرب موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به خوبی می توانند به افراد کمک کنند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید