زندگی در مجارستان چه گونه است؟ 1 833x321 - هزینه مهاجرت به مجارستان

هزینه مهاجرت به مجارستان

هزینه مهاجرت به مجارستان | از کشور های بسیار مهاجرت پذیر می باشد که از همه نظر برای مهاجرت ایدال است.

شرکت مهاجرتی لیوسول با تجربه چندین ساله توانسته است با مهارت و حرفه خود به راحتی مهاجران عزیز را به مقصد و هدف خود برساند.

مجارستان چگونه کشوری است؟

کشور مجارستان یکی از اعضای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE)، اتحادیه اروپا (EU) و همچنین عضو کشورهای حوزه شینگن است. مجارستان یکی از برترین مقاصد گردشگری در اروپا است که پایتخت آن بوداپست به عنوان یکی از زیباترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. این کشور علیرغم وسعت نسبتاً کوچکی که دارد، مکان‌های متعدد گردشگری، میراث جهانی، ذخایر زیست‌کره یونسکو، دومین دریاچه آب گرم بزرگ جهان (دریاچه هویز)، بزرگ‌ترین دریاچه اروپای مرکزی (دریاچه بالاتون) و بزرگترین مرتع طبیعی در جهان را در خود جای داده است.

هزینه مهاجرت به مجارستان چقدر است؟

هزینه‌های زندگی در کشور مجارستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی مانند همسایگان خودش ارزان‌تر است. به‌عنوان‌مثال هزینه‌های زندگی در آلمان 93/38 % بیش‌تر از مجارستان و اجاره‌ها نیز در آلمان حدود 75/58 % گران‌تر از مجارستان است.

از لحاظ خوراک، یک وعده‌ی غذایی کامل (شامل پیش‌غذا غذای اصلی و دسر) در یک رستوران معمولی در مرکز شهر بوداپست برای 2 نفر 10/000/000 فورینت مجارستان هزینه خواهد داشت. لازم به ذکر است که هر یک فورینت مجارستان معادل 0/0033 دلار آمریکاست. به همین ترتیب هزینه‌ی یک بطری کوچک آب‌معدنی 287/72 فورینت و یک فنجان کاپوچینو 460/39 فورینت است.

image - هزینه مهاجرت به مجارستان

راه های مهاجرت به مجارستان کدامند؟

1- سرمایه گذاری در مجارستان 

نیز یکی از راه های مهاجرت به این کشور است. بدلیل حضور کشور مجارستان در اتحادیه اروپا و شنگن شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری در این کشور وجود دارد، چرا که با سرعت بسیار بالایی از نظر اقتصادی رو به پیشرفت است. صنعت توریسم از صنایع مطرح این کشور است که به دلیل وجود جاذبه های توریستی از پتانسیل بالایی برای سرمایه گذاری برخوردار می باشد. البته باید ابتدا بصورت کامل و مفصل در رابطه با آن تحقیق نمود و با متخصصین در امر سرمایه گذاری در کشورها مشورت نمود و بهترین راه را انتخاب کرد. سرمایه گذاری در مجارستان از طرق متفاوتی امکان پذیر است که مطرح ترین آنها شامل موارد زیر می باشد.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک

سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

2-مهاجرت از طریق تحصیل

یکی از پرطرفدارترین روش‌های مهاجرت به مجارستان اخذ پذیرش تحصیلی از کالج‌ها و یا دانشگاه‌های این کشور و مهاجرت تحصیلی به آن است. هرساله تعداد زیادی از دانشجویان اینترنشنال از کشورهای آسیایی، افریقای جنوبی و حتی برخی از کشورهای اروپایی و امریکای جنوبی برای تحصیل به مجارستان مهاجرت می‌کنند.

سیستم آموزشی پیشرفته این کشور در کنار زندگی ارزان مجارستان را به گزینه‌ای طلایی برای بسیاری از دانشجویان اینترنشنال تبدیل کرده است دانشجویان ایرانی برای تحصیل و اقامت در این کشور می‌بایست ویزای تحصیلی آن را دریافت نماید. در زیر مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی مجارستان آورده شدهاست:

– پاسپورت با اعتبار بالای 6 ماه

– 2 قطعه عکس رنگی که در مدت‌زمان کمتر از 3 ماه قبل از درخواست گرفته شدهباشد.

– فرم درخواست ویزا که توسط متقاضی پر شده باشد و یا ایشان از صحت اطلاعات وارد شده در آن مطمئن باشد.

– نامه‌ی تمکن مالی

– گواهی عدم سوءپیشینه

– نامه پذیرش از کالج یا دانشگاه مورد نظر در مجارستان

– مدارک و سوابق تحصیلی ترجمه شده که تأییدات لازمه را گرفته باشند

– مدرک زبان (در صورت لزوم)

پس از اینکه متقاضی دریافت ویزای تحصیلی درخواست خود را به سفارت مجارستان ارائه داد معمولاً در یک بازه‌ی 8 الی 12 هفته‌ای از سوی سفارت جواب درخواست ایشان اعلام می‌شود؛ بنابراین بهتر است حداقل 2 الی 3 ماه قبل از شروع ترم تحصیلی در مجارستان درخواست ویزا را به سفارت ارائه دهید.

درصورتی‌که متقاضی موفق به دریافت ویزای تحصیلی شود با این ویزا وارد مجارستان شده و پس از حدود یک ماه کارت اقامت دریافت خواهد کرد. ازآنجا که مجارستان عضو اتحادیه‌ی اروپا می‌باشد دانشجویانی که اقامت تحصیلی این کشور را دارند بدون نیاز به ویزا به سایر کشورهای اتحادیه‌ی اروپا می‌توانند سفر کنند و یا حتی اقامت کوتاه‌مدت در آنجا داشته باشند.هزینه مهاجرت به مجارستان

هزینه مهاجرت تحصیلی به مجارستان چقدر است؟

هزینه‌ی تحصیل بسته به مؤسسه و یا دانشگاهی که در آن پذیرش می‌شوید و در مقاطع تحصیلی مختلف بسیار متفاوت است. اما به‌طورکلی تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ارزان‌تر از دانشگاه‌ها و کالج‌های خصوصی است.

گران‌ترین دوره‌های تحصیلی در مجارستان عموماً مربوط به رشته‌های پزشکی و دندان‌پزشکی است که سالیانه حدود 20/000 یورو می‌تواند هزینه داشته باشند. اما به‌طورکلی اکثر رشته‌ها سالانه بین 4500 یورو تا 6000 یورو هزینه بر بوده و مبلغی حدود 100 تا 150 یورو نیز هزینه‌ی آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها و یا ثبت‌نام در دوره‌ی آموزشی است.مهاجرت به فرانسه

3-مهاجرت به مجارستان از طریق کار
مهاجرت 
به این کشور از طریق کار بدین صورت خواهد بود که شخص متقاضی کار در مجارستان باید کلیه مدارک و رزومه خود را به موسسات کاریابی در مجارستان ارسال نماید تا از آن طریق بتواند کارفرمایی در کشور مجارستان بیابد که شخص متقاضی کار در مجارستان را دعوت به کار نماید. چرا که از جمله شرایط مهم به اخذ ویزای کار مجارستان دعوتنامه کاری از یک کارفرمای مجاری می باشد. مدرک دانشگاهی، سابقه کار مرتبط و تسلط به زبان مجاری یا انگلیسی از جمله مهم ترین عوامل برای موفقیت در دریافت پیشنهاد کار از مجارستان است. نکته مهم دیگر برای دریافت ویزای کار این است که برای شغل مورد یک شهروند یا مقیم دائم مجارستان و اتحادیه اروپا داوطلب نباشد. با توجه به نرخ بیکاری پایین مجارستان که 3.46 درصد می باشد کاریابی در مجارستان امکان پذیر خواهد بود.

4-مهاجرت از طریق تولد

سیستم تابعیت کشور مجارستان بر اساس اصل خون است یعنی اگر کودکی در مجارستان به دنیا بیاید تابعیت کشور مجارستان را اخذ نمی کند مگر اینکه پدر یا مادر و یا هر دو والدین کودک از اتباع کشور مجارستان باشند. به این معنا که برای اتباع خارجی امکان اخذ تابعیت مجارستان از طریق تولد فرزند وجود ندارد. از جمله شرایطی که کودک متولد شده در خاک مجارستان بتواند تابعیت این کشور را اخذ نماید، می توان موارد زیر را نام برد.

  • اگر کودکی به فرزند خواندگی اتباع مجارستان پذیرفته شود می تواند بعد از 3 سال تابعیت مجارستان را اخذ نماید.
  • در صورت که کودک از پدر و مادر تبعه کشور دیگری متولد شود باید 5 سال در خاک مجارستان زندگی کند تا بتواتد تابعیت مجارستان را اخذ نماید.
  • در صورتی که کودکی از پدر و مادری فاقد تابعیت متولد شود می تواند تابعیت مجارستان را اخذ نماید.

4-مهاجرت از طریق ازدواج

افرادی که تمایل به مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که تنها زمانی موفق به اخذ تابعیت مجارستان می گردند که با فردی که تابعیت کشور مجارستان را دارد ازدواج نمایند تا بتوانند اقامت و سپس تابعیت مجارستان را از این طریق اخذ نمایند. همچنین لازم به ذکر است که فردی که قصد ازدواج با یک تبعه مجارستان را دارد باید بتواند اثبات نماید که این ازدواج قصد واقعی آنها بوده و برای اثبات این موضوع باید مدارکی به سفارت ارائه دهند که رابطه عاطفی میان زوج را اثبات نماید. مدارک مالی همسر، گواهی تجرد شخص پیش از ثبت ازدواج و فرم های سفارت از دیگر مدارک مورد نیاز است. یکی از مهم ترین مدارک جهت نشان دادن به سفارت مدارک مالی – شغلی همسر (مرد یا زن) مقیم مجارستان است. در واقع باید ثابت شود این فرد شغل مناسبی جهت امرار معاش و تأمین هزینه های زندگی یک خانواده در کشور مجارستان دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید