364 513x321 - کار در اسپانیا در 2023

کار در اسپانیا در 2023

افرادی که قصد مهاجرت و کار در اسپانیا را دارند، قبل از هر چیز باید با فرهنگ و شرایط کلی این کشور آشنا شوند. در

این قسمت ما به بررسی شرایط عمومی کشور اسپانیا می پردازیم. اسپانیا کشوری واقع درجنوب غربی قاره اروپا و در شبه جزیره ایبری است.

شهر مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا شناخته می شود.

این کشور از سمت جنوب و شرق با جبل الطارق و دریای مدیترانه، از سمت غرب و شمال غرب با کشور پرتغال و اقیانوس اطلس و از سمت شمال و شمال شرق با آندورا، فرانسه و خلیج بیسکای همسایه می باشد.

مرز میان اسپانیا و پرتغال با طول 1214 کیلومتر، طولانی ترین مرز در کل اتحادیه اروپا می باشد.

مساحت کشور اسپانیا 505.990 کیلومتر مربع است که پنجمین کشور پهناور اروپا به شمار می رود.

 جمعیت این کشور، نزدیک به 47 میلیون نفر می باشد.

کشور اسپانیا یک کشور دموکراتیک است و نوع حکومت آن، پادشاهی می باشد. اسپانیا در رتبه سیزدهم در بین برترین اقتصادهای جهان از نظر تولید ناخالص داخلی قرار دارد.

 اسپانیا کشوری با چند زبان مختلف است. اما به صورت رسمی، زبان اسپانیایی یا اسپانیولی به عنوان زبان مردم در اسپانیا می باشد. مذهب مردم اسپانیا برای سالیان زیادی مسیحیت کاتولیک بود..

اما مطابق با قانون، در حال حاضر دیگر دین جایگاهی در قانون این کشور ندارد. با این توصیف تنها مذهبی که به صورت رسمی آموزش داده می شود، مذهب کاتولیک است.

کار در اسپانیا چگونه است؟

برای کار کردن در اسپانیا روش های مختلف و شغل های گوناگونی وجود دارد. در حالت کلی می توان گفت که کار در اسپانیا یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا و دریافت شهروندی این کشور می باشد.

 برای این کار فرد باید ابتدا یک ویزای یک ساله و سپس تمدید آن به 5 ساله نماید. سپس بعد از پنج سال توانای اقدام برای اقامت دائم را دارد.

همچنین شغل های گوناگونی وجود دارد که افراد می توانند برای آن در اسپانیا جویای شغل باشند. هر چند نباید از نرخ بیکاری نسبتا بالا در اسپانیا نیز صرف نظر نمود. لذا در ادامه به بررسی این موارد پرداخته می شود.

ساعات کاری در اسپانیا معمولا از 9 صبح تا 8 شب می باشد که دو ساعت به نام استرحت نیم روز سیستا siesta بین ساعات 2 الی 4 بعد از ظهر وجود دارد که افراد می توانند استرحت نمایند.

 در این زمان افراد می توانند به خانه برگشته و مجددا به سر کار بیاییند. همچنین میانگین کاری در اسپانیا هفته ای 40 ساعت می باشد که با اضافه کاری می تواند به 80 ساعت برسد و نباید بیش از 80 ساعت شود.

 همچنین حداقل درامد برای این ساعات برابر 830 و حداکثر 11.4 هزار یورو به صورت ماهانه بوده و یک کارگر به صورت میانگین سالانه حدود 23 هزار یورو درآمد دارد.

image - کار در اسپانیا در 2023

مزایای کار در اسپانیا

یکی از مهم ترین مزایای کار کردن در اسپانیا زمان کوتاه تا گرفتن اقامت دائم این کشور می باشد.

می توان پس از پنج سال اقدام به اخذ اقامت دائم نمود. همچنین با توجه به معتبر بودن پاسپورت اسپانیا می توان به 129 کشور در اقصی نقاط دنیا بدون ویزا سفر کرد.

از این رو داشتن اقامت این کشور به روش کاری یکی از روش های اصلی مهاجرت افراد به اسپانیا می باشد.

همچنین شرایط بازنشستگی در اسپانیا با پرداخت حق بیمه حداقل برای 15 سال برای کار های دولتی و 37 سال به صورت کلی میتوانید از خدمات بازنشستگی نیز بهره مند شوید.

 سیستم درمانی عالی که می توان آن را به نوعی رایگان در نظر گرفت یکی دیگر از مزایای یافتن کار و اقامت در این کشور می باشد.

شغل های مورد نیاز

شغل های متنوع و گوناگونی برای کار در اسپانیا وجود دارد. هر چند پتانسیل یافتن شغل ممکن است بر اساس نیاز کشور تغییر نماید ولی تا به امروز حسابداری یکی از شغل های پر طرفدار در اسپانیا می باشد که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می نماید.

پس از آن شغل های مربوط به IT نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و دیگر موارد را می توان به صورت پزشکی، پیراپزشکی، مهندسی، فروش، خدمات، کیوتر، داروسازی، ارتباطات در نظر گرفت.

کار دانشجویی

کار دانشجویی یکی دیگر از روش های کار در اسپانیا می باشد. هر چند این نوع کار باعث اخذ ویزای کاری نشده و فقط توسط ویزای تحصیلی قابل انجام است.

بیان این نکته ضروری می باشد که زمان انجام کار در زمان تحصیل در اسپانیا مانند خود تحصیل بر روی اخذ ویزا تاثیری ندارد.

کار دانشجویی همچنین با محدودیت زمانی روبرو است و برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به مدت 20 ساعت در هفته و دکتری حداکثر 30 ساعت در هفته می باشد.

 از نکات مهم در زمینه کار دانشجویی تسلط فرد به زبان اسپانیایی است که البته کار کردن باعث می شود تجربه لازم در زمینه انجام کار را به دست آورده و در فرصت یک ساله پس از اتمام تحصیل در دانشگاه های اسپانیا می تواند کار مورد نظر خود را پیدا نماید.

همچنین کار کردن در حین تحصیل در اسپانیا برای افراد دانشجو قابل انجام بوده و در سنین پایین تر شامل 16 الی 18 سال افراد باید با رضایت والدین شروع به کار نمایند.

در حالت کلی کار کردن برای افراد زیر 16 سال غیر قانونی می باشد.

ویزای کار اسپانیا

یکی از روش های اصلی مهاجرت، کار می باشد. کار در اسپانیا انواع مختلفی دارد که در این قسمت به بررسی آن ها می پردازیم.

 اسپانیا کشوری جذاب برای زندگی به شمار می رود و هر ساله تعداد زیادی، متقاضی کار در اسپانیا می شوند.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا در صورت تمایل به کار در اسپانیا باید درخواست مجوز اشتغال دریافت نمایند.

 این مجوز باید توسط کارفرما درخواست داده شود و متقاضی نقشی در آن ندارد. این موضوع بدان معنی است که برای دریافت مجوز کار در اسپانیا شما باید کارفرمایی در آن کشور داشته باشید که قصد استخدام شما را داشته باشد.

کارفرما برای این که بتواند نیروی کار مورد نیاز خود را استخدام نماید، ابتدا باید ثابت کند که شرکت وی در اسپانیا به ثبت رسیده و در حال حاضر فعال بوده و مالیات پرداخت می نماید.

 در این پروسه کارفرما باید نیروی کار مورد نیاز خود را ابتدا از میان متقاضیان کار در اسپانیا و سپس از متقاضیان در اتحادیه اروپا استخدام نماید و در صورت پیدا نکردن نیروی کار مورد نیاز، می تواند اتباع خارجی را جایگزین کند.

در صورتی که قرارداد کاری با فرد متقاضی کار امضا شود، کارفرما بایستی جهت اخذ مجوز کار و اقامت کارمند خود در اسپانیا، به اداره مهاجرت مراجعه نموده و درخواست دهد.

نوع دیگری از ویزای کار در اسپانیا وجود دارد که با نام ویزای کاری نیروی ماهر شناخته می شود. در این نوع ویزا فرد متقاضی باید در کار و حرفه خود بسیار ماهر باشد.

 همچنین افراد تحصیل کرده که فارغ التحصیل دانشگاه های معتبر می باشند و یا مدیران با تجربه نیز می توانند واجد شرایط برای اخذ این نوع ویزا باشند.

این نوع ویزا نیز نیاز به دریافت دعوت نامه از سوی کارفرما دارد. در این نوع ویزا، کارفرمایان برای استخدام نیروی کار ماهر مورد نیاز خود، بایستی بیشتر از 250 کارمند را در شرکت خود مشغول به کار داشته باشند.

از دیگر شرایطی که کارفرمایان باید واجد آن باشند این است که حرفه آن ها در زمینه های تخصصی باشد.

اخذ این نوع ویزا و یافتن کارفرما برای آن، امری بسیار سخت و دشوار می باشد. متقاضیان پس از اخذ دعوت نامه، ابتدا یک اقامت دو ساله دریافت می نمایند که این اقامت تا 5 سال قابل تمدید می باشد.

علاوه بر روش کاری، روش های دیگر مهاجرتی به کشور اسپانیا نیز وجود دارند که در لینک ذیل به آن ها پرداخته شده است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار اسپانیا

همانگونه که ذکر شد متقاضیان اخذ ویزای کار در اسپانیا باید در این کشور از سوی موسسه یا شرکت های معتبر در اسپانیا پیشنهاد کاری دریافت کرده باشند.

 مؤسساتی که نیاز به نیروی کار در این کشور دارند می بایست ابتدا نیاز خود به نیروی کار را در تمام کشور آگهی کرده و در صورت عدم وجود نیروی کار مورد نیاز، در اتحادیه اروپا نیاز خود به نیروی کار را اطلاع رسانی نمایند.

 سپس در صورت پیدا نشدن نیروی کار متخصص می توانند نیروی کار خارجی مورد نظر خود را به استخدام درآورند.

دراین بخش، مدارک مورد نیاز ویزای کار در اسپانیا را شرح می دهیم.

متقاضیان باید توجه داشته باشند که در صورت ارائه مدارک جعلی و تقلبی، درخواست آن ها رد و ریجکت می شوند. این مدارک عبارت اند از:

  • ارائه مدارک تحصیلی متقاضی
  • مدارک هویتی (شناسنامه و گذرنامه)
  • ارائه مدارک شغلی و سابقه کار
  • ارائه دعوت نامه کاری از سوی کارفرما یا شرکت معتبر در اسپانیا
  • ارائه بیمه نامه
  • ارائه و نامه تمکن مالی فرد متقاضی
  • عکس گذرنامه ای رنگی
  • ارائه نامه عدم سوء پیشینه
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی

نرخ بیکاری و بازار کار اسپانیا

یکی از مواردی که اشخاص باید جهت دریافت ویزای کار در اسپانیا به آن توجه نموده و آن را مورد بررسی دقیق قرار دهند.

میزان نرخ بیکاری در این کشور می باشد. بررسی نرخ بیکاری در کشور اسپانیا منجر به دقت بیشتر در انتخاب مقصد مهاجرت می شود؛ چرا که یافتن کارفرما و شغل مورد نیاز در کشورهایی که دارای نرخ بالایی از بیکاری می باشند، امری سخت و مشکل می باشد.

 اسپانیا از جمله کشورهای اروپایی می باشد که نرخ بیکاری بالایی دارد. به همین دلیل این کشور به عنوان مقصدی برای مهاجرت کاری به شما عزیزان پیشنهاد نمی شود.

متقاضیان به کار می توانند برای کشورهایی نظیر اتریش و آلمان که نرخ بیکاری پایین تری دارند اقدام نمایند.

نحوه کاریابی در اسپانیا

افرادی که قصد دارند برای دریافت ویزای کار در اسپانیا اقدام نمایند، پس از بررسی شرایط و آگاهی از میزان درآمد در این کشور می توانند به جستجوی کار در اسپانیا بپردازند.

 راه های زیادی جهت یافتن کار مناسب در کشور اسپانیا وجود دارد که به واسطه آن ها می توان مشاغل مورد نیاز از مشاغل مورد نیاز کشور اسپانیا اطلاع یافته و آن ها را بررسی کرد.

 برای مثال می توان با مراجعه به سایت های کاریابی بین المللی و ثبت نام در آن ها، فرصت های شغلی را به صورت مداوم مشاهده کرده و آن ها را پیگیری کرد.

راه های دیگری نیز برای جستجوی کار وجود دارند که به عنوان مثال می توانید به سایت استخدام عمومی رفته و فرصت های شغلی موجود در این سایت را بررسی نمایید.

سپس مدارک و رزومه تحصیلی و کاری خود را برای آن ها ارسال نموده و شانس خود را امتحان کنید. 

مؤسسات کاریابی در اسپانیا

همانطور که در مطالب بالا گفته شد، با توجه به نرخ بالای بیکاری و کمبود کار در اسپانیا، پیدا کردن شغل و کارفرما در این کشور، امری به مراتب سخت و دشوار می باشد.

 اما به معنای غیر ممکن بودن این امر نیست و این امکان وجود دارد که پیشنهاد شغلی مناسبی متناسب با رشته تحصیلی و تخصصی خود در این کشور به دست آورید.

روش های مختلفی برای جستجوی کار در اسپانیا وجود دارد. یکی از این روش ها، جستجوی کار در مؤسسات کاریابی می باشد.

این مؤسسات علاوه بر ارسال اطلاعات موقعیت های شغلی جدید برای شما، به شما این امکان را می دهند که با ارسال مدارک و رزومه کاری و تحصیلی خود، شانس خود را برای پیدا کردن کار در اسپانیا امتحان کنید.

در ادامه این مطالب، تعدادی از مؤسسات کاریابی در اسپانیا را به شما سروران گرامی معرفی می کنیم که از اعتبار کافی برخوردار می باشند.

 مؤسسات کاریابی در اسپانیا
Placement Finders
Jobfinder Spain
Hays – Consultoría de Selección de Personal Madrid
europelanguagejobs
Jobs Benidorm
recruitspain
bilingualresources

شرایط اخذ ویزای همراه اسپانیا

ویزای همراه، یکی از مواردی است که اغلب اشخاص دارنده ویزای کار در اسپانیا، خواهان دریافت آن می باشند.

شخص دارنده ویزای کار در اسپانیا، تحت شرایطی می تواند برای همسر و فرزند زیر 18 سال خود درخواست ویزای الحاق خانواده نماید.

 بدین منظور شخص بایستی بعد از گذشت یک سال و کار در اسپانیا، نسبت به دریافت این ویزا اقدام نماید. میزان اعتبار ویزای همراه، به مدت 1 سال است و قابلیت تمدید نیز دارد.

در این شرایط، شخص متقاضی باید بتواند از پس هزینه های همراه برآید و نشان دهد که دارای مسکن مناسب و حقوق کافی می باشد.

شخص متقاضی با این روند و شرایط می تواند با ارائه مدارک ازدواج و دیگر مدارک مورد نیاز، به اداره مهاجرت رجوع نماید.

در ویزای کار در اسپانیا، همسر فرد دارنده ویزای کار این امکان را دارد که به صورت تمام وقت در این کشور به کار مشغول شود و برای این منظور، نیاز به اخذ مجوز از اداره کار نخواهند داشت.

در ادامه این بخش، فهرست مدارک مورد نیاز جهت درخواست ویزای همراه را خدمت شما عزیزان ارائه می نماییم:

  • تکمیل فرم ویزای همراه
  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه
  • ارائه سند ازدواج
  • ارائه نامه مجوز اشتغال به کار
  • ارائه بیمه نامه سلامت
  • نشان دادن محل مناسب برای اسکان خانواده
  • عدم سوء پیشینه
  • نامه سلامت پزشکی

اخذ اقامت و تابعیت اسپانیا از طریق کار

افرادی که به واسطه ویزای کار در اسپانیا در این کشور حضور دارند، امکان اخذ اقامت و در نهایت تابعیت این کشور را دارند.

 برای اتباع غیر اتحادیه اروپا که دارای ویزای بلند مدت اسپانیا می باشند، این امکان وجود دارد که بعد از گذشت 5 سال از زندگی و کار در اسپانیا، درخواست اقامت دائم این کشور را بدهند.

سپس افرادی که دارای اقامت دائم اسپانیا هستند، بعد از گذشت 5 سال از اقامت دائم خود در این کشور می توانند برای دریافت تابعیت و پاسپورت اسپانیا اقدام نمایند.

 متقاضیان در صورتی امکان اخذ تابعیت اسپانیا را دارند که در این مدت، با فرهنگ و اجتماع کشور اسپانیا ادغام شده باشند.

 به زبان اسپانیایی مسلط شده باشند، از نظر مالی شرایط خوبی داشته باشند، مرتکب هیچ جرمی نشده و سابقه کیفری نداشته باشند و مالیات خود را به صورت مرتب پرداخت کرده باشند.

افراد پس از اخذ تابعیت اسپانیا نمی توانند تابعیت قبلی خود را نگه دارند.

کار در اسپانیا برای ایرانیان

یافتن کار برای ایرانیان کمی سخت تر از شهروندان دیگر کشور ها می باشد.

یکی از این دلایل عدم وجود توصیه نامه مناسب برای کار است زیرا اکثر شرکت های برای کار نیاز به توصیه نامه از شرکت های قبلی داشته که این مهم برای کشور ایران کمی سخت و پیچیده می شود.

 هر چند مدارک تحصیلی در اسپانیا معتبر می باشد و افراد در صورت داشتن تخصص می توانند از طریق موارد ذکر شده اقدام به یافتن شغل و ارائه رزومه به کارفرما نمایند.

 در حالت کلی داشتن یک آشنای ایرانی در اسپانیا می تواند فرآیند یافتن شغل را تسهیل نماید از این رو شما می توانید برای این کار با وکلا و متخصصین شرکت لیوسول تماس گرفته و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید